bdk-adil™

.: Its All About Tech And Daily Life :.

Kehilangan yg amat dirasai...

Selasa 12-10-2010
Jam 2 ptg...
Aku berada di bandar Chukai
untuk mengambil brg projek yg telah ditempah
2 minggu yg lalu...
lepas drp itu, aku bersama rakanku
pergi ke kedai berhampiran CP
untuk makan tghhari...
sesudah aku selesai mkn,
aku menerima panggilan drp ibuku
menyuruhku pulang dengan kadar segera...
hatiku mulai bimbang...
takut2 sesuatu yg buruk telah berlaku dirumah...
setibanya aku dirumah,
ibuku dalam keadaan sedih menyuruhku
bersabar terhadap apa yg akan diperkatakan nanti...
dengan teresak2nya, ibuku memberitahu,
kawan karibku, telah meninggal dunia...
aku terkejut dan tidak mempercayainya...
x tertahan sebakku mendengar berita itu...
dikatakan dia dilanggar oleh sebuah lori
sewaktu dalam perjalanan pulang dari kerja...
dia tercampak dan terkena pasu bunga hiasan di tepi jalan
dan dikatakan pasu itu pecah...
namun lori yg melanggarnya dikatakan lari meniggalkan tempat kejadian...
kejadian berlaku berhampiran Balai Polis Puchong Jaya...

aku berada dirumah tok ki nya pada malam itu
menanti ketibaan van yg membawa jenazahnya...
jam 10.45 p.m van yg membawa jenazahnya tiba dengan diiringi polis...
sempat juga aku melihat wajahnya dan mengucupnya buat kali terakhir...
sebelom membanya ke tanah perkuburan...
dlm jam 12.30 a.m jenazah telah selamat dikebumikan...
alhamdulillah semua selamat...

Kini aku telah kehilangan seorang kawan karib...
kami telah berkawan sejak kecil...
pahit duka, tawa riang telah banyak yg kami lalui...
Selamat tinggal wahai sahabat...
damailah engkau diasana...

Muhammad Safwan bin Mat Alim
05/05/1990 - 12/10/2010

Al-Fatihah

Moga rohnya ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...
Amin...






Always be in our heart...
-Zariff,Mizi,Duan,Fazil,Bakhtiar,Mamat,Pejo-





0 comments:

Post a Comment