bdk-adil™

.: Its All About Tech And Daily Life :.

Duit-duit...

        Perlukah pelajar tatiuc yg sedang prektikel perlu membayar yuran perkhidmatan dan aktiviti yang berjumlah rm150 sedangkan mereka2 tersebut tidak menggunakan langsung kemudahan dan tidak menyertai langsung aktiviti yang dianjurkan... bagi mereka yang sedang prektikel, tapi menetap di tatiuclah yg harus membayar yuran tersebut! kerana mereka meggunakan kemudahan yang terdapat disana! Tapi kenapa mereka yang prektikel jauh dari tatiuc, langsung tidak menggunakan kemudahan tatiuc perlu membayar yuran tersebut! 

"Awak guna internet", saya pakai broadband... 
"Awak guna bas", saya pakai moto...
 "Awak tetap kene bayar sbb dah termaktub dlm buku panduan"... 

          Pekara ini boleh dipinda... Bkn sekarang, tetapi dulu!!! Tidak terpikirkah mereka ini bahawa mereka ini bukan kaye sangat pon!! Duit elaun yang pihak syarikat bagi pon sekadar mencukupi untuk hidop sebulan... Bil air, electric, telefon, makan, minum, minyak kenderaan (moto@kereta) sape yang bayar! tatiuc ker yg bayar??!! tidak!! pelajar tersebut yang harus membayarnye... Walau pon bagi mereka jumlah rm150 agak kecil, tp ingat2 la... kami ni pelajar... hangpa tu bekerja... duit gaji beribu-ribu... overtime lg... bonus lagi... lain2 duit lagi... kami ni pelajar... x de income pon!! 

           So, kesimpulan nyer, pihak pengurusan tatiuc sepatut nyer bertimbang rase r sikit dengan pelajar nih... rm150 x perlulah dibayar bg pelajar yang tidak menetap di tatiuc... hanye kenakan pada mereka yang menetap di tatiuc... 

0 comments:

Post a Comment